Nascholing Muzisch Proces

On Stage wil leerkrachten en scholen begeleiden bij het realiseren van muzische projecten. Daarom bieden we verschillende nascholingen aan binnen de drie podiumkunsten: dans, zang en drama. Hierdoor leer je op een andere manier omgaan met je leerlingen en krijg je een duidelijkere en bredere visie op de voorgaande categorieën. Daarnaast bieden we ook ondersteuning aan docenten en directies bij de implementatie van lesdoelen en de beoogde leereffecten. Aan de hand van praktische workshops, voorbeelden en reflectie ervaren de leerkrachten zelf hoe het is om met het aangereikte materiaal aan de slag te gaan.

Nascholing Muzisch Proces

Ontdek het creatieve potentieel van het muzisch proces!

Wil jij je muzische lessen naar een hoger niveau tillen? In de nascholing ‘Muzisch proces’ ontdek je hoe je de verschillende fasen van het creatief proces effectief kunt inzetten in je eigen onderwijs. Van waarnemen tot het presenteren van een uniek werk: leer hoe je je leerlingen stap voor stap begeleidt in hun muzische ontwikkeling. Deze nascholing biedt je de tools en technieken om een inspirerende en gestructureerde muzische les op te bouwen die leerlingen helpt om hun creativiteit volledig te ontplooien.

    Praktische info

  • Creatief proces begeleiden
  • Zintuigen als inspiratie
  • Fasen van creatie
  • Bewust creatief werken
  • Op aanvraag

Wat kan je verwachten?

In de nascholing ‘Muzisch proces’ gaan we dieper in op de opbouw en structuur van een effectieve muzische les. We starten met de waarneming van de omgeving, waarin we leren hoe je de zintuigen kunt inzetten om inspiratie op te doen en signalen uit je omgeving te interpreteren. Het proces van waarnemen en interpreteren is essentieel voor het ontwikkelen van creatieve ideeën en het vormgeven van een muzisch werk.

Tijdens deze nascholing leer je hoe je deze vaardigheden kunt inzetten om een uniek muzisch proces te begeleiden, van de initiële waarneming tot de uiteindelijke presentatie. Je krijgt handvatten om deze fasen effectief te integreren in je lessen, zodat je leerlingen niet alleen creatief aan de slag gaan, maar ook bewust leren omgaan met hun eigen creatieve proces. Door in te spelen op de verschillende fasen van het muzische proces, help je leerlingen hun ideeën verder te ontwikkelen en tot een unieke vormgeving te komen die ze zelf kunnen presenteren.